Bookmark Us

Bookmark Website 
Bookmark Page 
Pridat k oblubenymRSSNewsletter

Púchovské gumárne pripravujú investíciu za 150 miliónov eur, ktorá by priniesla prácu 500 ľuďom

24 júl 2009 15:24
Verzia pre tlač
Púchovské distribučné centrum sa začalo stavať vlani v septembri. V máji bola dokončená jeho prvá časť a k pôvodnému skladu (na snímke) s plochou 13-tisíc štvorcových metrov pribudlo ďalších 22-tisíc štvorcových metrov. FOTO: Juraj Kantorík

PÚCHOV - Dva roky po tom, ako nemecký Continental získal väčšinu akcií v púchovskom Matadore sa  pripravuje najväčšie rozšírenie kapacít v histórii závodu. Výrobná kapacita plášťov pre osobné autá by mohla narásť trojnásobne až na 15 miliónov kusov. Celková investícia by v takom prípade  dosiahla 150 miliónov eúr (4,5 miliardy korún) a priniesla by prácu približne 500 ľuďom. Informoval o tom Juraj Ižvolt, šéf oddelenia marketingu a PR v spoločnosti Continental Matador Rubber. Táto firma vyrábajúca plášte na osobné vozidlá zamestnáva takmer 2000 ľudí.

Logistika závodu by mala byť zaťažená ešte viac, pretože nové distribučné centrum bude mať zodpovednosť aj za distribúciu výrobkov z ostatných závodov Continentalu.Púchovské distribučné centrum sa začalo stavať vlani v septembri. V máji bola dokončená jeho prvá časť a k  pôvodnému skladu s plochou 13-tisíc metrov štvorcových  pribudlo ďalších 22-tisíc metrov štvorcových. ,,Dokončenie prvej fázy nám umožnilo presťahovať zásoby z externého skladu, ktorý sme mali v prenájme v Dubnici nad Váhom. V súčasnosti skladujeme všetky výrobky v areáli závodu, čo nám poskytuje priestor pre ďalšiu optimalizáciu logistických procesov. V septembri sa bude rozhodovať, kedy sa začne s ďalšou fázou rozšírenia. K tomu projektu vzhľadom na plánované rozšírenie kapacity určite dôjde, je len otázka, ako bude časovo rozložený,“ povedal Peter Lichner, vedúci oddelenia skladovania a prepravy v tomto centre. Ako by malo vyzerať nové distribučné centrum v číslach? Celkovo by malo pribudnúť 62-tisíc metrov štvorcových  plochy a distribučné centrum by sa potom rozprestieralo na ploche 7,5 hektára.
 

Neštandardná logistika v rámci koncernu

Púchovské centrum Continentalu sa oproti ostatným distribučným centrám koncernu bude musieť vysporiadať s jednými z najzložitejších tokov výrobkov. Všetko vychádza z histórie. Continental vstúpil do Matadoru prvýkrát v roku 1998, keď založil spoločný podnik na výrobu nákladných pneumatík. Do výroby plášťov na osobné autá sa Continental v Matadore dostal v roku 2007.  ,,Obe firmy majú logistiku zatiaľ rozdelenú, hoci sú na jednom dvore. V tomto sa očakáva veľká zmena v tom, že logistika plášťov na nákladné autá sa presunie do nového centra,“ vysvetľuje Peter Lichner.

Keďže Púchov expeduje nákladné plášte priamo ku konečným zákazníkom len na malý počet trhov, zatiaľ je ich zasielanie pomerne jednoduché. Väčšina nákladných pneumatík sa rovno z výroby nakladá na vlaky a odchádzajú do dvoch európskych centrálnych skladov v Nemecku - v mestách Straubing a Stoecken. Tam sa pneumatiky triedia, pridávajú sa k nim ďalšie typy vyrábané v iných závodoch a potom sa takto namixované odvážajú ku konečným zákazníkom.

Continental zvažuje, že by Púchov postupne nahradil Straubing, čo by výrazne zvýšilo objem tovaru, ktorý by musel prejsť distribučným centrom, pretože bude potrebné  prijímať aj zásielky plášťov z iných závodov. Druhým dôvodom je, že by dochádzalo k vyššiemu využitiu nákladných áut na distribúciu ku konečným zákazníkom.
 

Osobitná distribúcia značky Matador

Zložitejšia distribúcia je aj v prípade domovskej značky Matador, kedysi jedinej, ktorá sa v Púchove vyrábala. Bežná distribúcia značiek osobných plášťov patriacich pod Continental prebieha tak, že po ich výrobe smerujú podľa požiadaviek priamo k zákazníkom, alebo do regionálnych distribučných centier v jednotlivých štátoch a odtiaľ k zákazníkom.

V prípade Matadoru to je inak, všetky osobné plášte Matador vyrobené v iných závodoch sa zasielajú do Púchova. ,,Matadorky sa už dávno nevyrábajú len v Púchove. Vysokorýchlostné sú produkované v moravských Otrokoviciach, časť sa vyrába aj vo Francúzsku. Na budúci rok by sa v Púchove malo vyrobiť už 7 miliónov plášťov, ale len polovica z nich bude pod značkou Matador. Takže ich bude treba prijímať, triediť a zasielať,“ hovorí šéf distribučného centra.

Hlavným cieľom pri navrhovaní nového centra bolo, čo najviac odbremeniť areál závodu od logistiky hotových výrobkov. ,,Náš projekt ráta s tým, že hotové výrobky sa budú z výrobných priestorov do skladov prepravovať dopravníkmi. Tak osobné ako aj nákladné plášte. Ak sa ráta až so strojnásobením výroby osobných plášťov, nemôžeme hotové výrobky prepravovať po závode na nákladných autách, nakladať ich a vykladať,“ vysvetľuje Peter Lichner.
 

Zlepšovanie výkonnosti logistiky

Vzhľadom na veľký priestor a čas, ktorým sa logistika podieľa na celom cykle výrobku od dodávateľov materiálu po zákazníka, sa na ňu sústreďujú snahy usporiť. ,,V súčasnosti pracujeme na zmene spôsobu paletizácie plášťov v súlade s koncernovými štandardmi – ukladanie osobných pneumatík v palete do stromčeka, nie na výšku ako doteraz. Keď ich uložíte do stromčeka, zmestí sa vám o 20 percent plášťov viac ako predtým. To je podstatná úspora,“ hovorí Peter Lichner.

Vnútrofiremnú logistiku zabezpečuje pre nové distribučné centrum spoločnosť CS Cargo. ,,Zodpovedáme za tovar, odkedy zíde z výrobnej linky až po moment, kedy je vyexpedovaný zo skladu. Sústreďujeme sa na čo najpresnejšie dodržiavanie procesov, ktoré má Continental presne popísané, všetko vizualizujeme, aby bol viditeľný pokrok v plnení výkonnostných parametrov. Pôsobíme aj v iných firmách, ale taký náročný projekt ako je Continental je pre nás šancou ukázať sa. Snažíme sa vyšperkovať si to tu. Ak budeme dobrí tu, získame veľmi hodnotnú referenciu,“ hovorí Miloš Chudý, riaditeľ CS Cargo Slovakia Logistics, s.r.o.

Podľa Lichnera poskytovateľovi vnútrofiremnej logistiky vie Continental pomôcť detailným systémom merania výkonnostných ukazovateľov. Reklamácie sú napríklad merané priamo aplikáciou vo WM systéme cez viacero definovaných parametrov ako napríklad: počet chýbajúcich a zamenených plášťov v kamióne, chýbajúce etikety, včasnosť príchodu vozidiel, dobu nakládky a ďalšie ukazovatele. ,,Iste keď ste v nábehu, istý čas k tomu patrí aj pokles výkonnosti, ale vždy musí byť vidieť progres. Máme možnosť porovnávať sa s inými závodmi Continentalu, a tam CS Cargo, ale aj my zistíme, ako ďaleko je potrebné v efektívnosti zájsť. Ale našou spoločnou snahou je byť na špičke medzi závodmi,“ dodáva Peter Lichner.

Autor: Juraj Kantorík
 

Púchovské gumárne sa stanú najväčším závodom v rámci koncernu Continental, pokiaľ ide o tonáž pneumatík. FOTO: Continental Matador


 

Vaše hodnotenie: Žiadne Priemer: 4 (5 hlasov)